איך להניע יונדאי איוניק עם כבלים

כולנו היינו במצב הזה לפחות פעם אחת – מגיעים לרכב, מנסים להניע ושום דבר לא קורה. המצבר מרוקן והרכב לא זז. אם יש לכם יונדאי איוניק ואתם צריכים להניע אותה עם כבלים, אנחנו כאן בשבילכם עם המדריך המלא!

כדי להתחיל, חשוב להצטייד בכבלי התנעה וברכב נוסף עם מצבר תקין. בדקו שהרכבים נמצאים בעמידה בטוחה וששניהם כבויים. פעם שאנחנו בטוחים שאין סכנות סביבנו, נוכל לפתוח את מכסי המנוע ולהתחיל בתהליך החיבור. חברו את הכבל האדום לקוטב החיובי (+) של המצבר המרוקן ולאחר מכן לקוטב החיובי של המצבר התקין. לאחר מכן, חברו את הכבל השחור לקוטב השלילי (-) של המצבר התקין ולבסוף לחלק מתכת לא צבוע במנוע של הרכב עם המצבר המרוקן.

אחרי שהכול מחובר כראוי, נוכל להניע את הרכב התקין ולתת לו לפעול למשך כמה דקות. בסיום התהליך, ננתק את הכבלים באותו הסדר שבו חיברנו אותם ונניע את היונדאי איוניק שלנו. כדאי לבצע נסיעה קצרה של כ-15 דקות על מנת להמשיך את טעינת המצבר. עכשיו, אחרי שנרגענו וחזרנו לדרך, כולנו יודעים מה לעשות במקרה חירום כזה בעתיד.

הכנה להנעת הרכב

לפני שנתחיל בהנעת הרכב בעזרת כבלים, יש לבדוק ששני הרכבים מוכנים לתהליך ושיש לנו את כל מה שצריך להנעה מוצלחת. נוודא גם שנמצא את נקודות ההנעה הנכונות בכלי הרכב שלנו.

בדיקת מצב הרכב

ראשית, נוודא ששני הרכבים מכובים לחלוטין. נשים את הרכבים במצב חניה (P) ונבדוק שהידית בלם חנייה מופעלת.

נשמור על כבלים מופרדים ככל האפשר כדי למנוע קצרים. חשוב לוודא שאין נזילות או נזקים בחוטים או בסוללה.

כדאי לבדוק גם שהמצבר אינו פגום ואין חומרים שומניים עליו. כל זה יוודא שהחיבור יהיה בטוח ואמין.

איתור נקודות ההנעה

בכל רכב יהיה מקום שונה לחיבור הכבלים. בדגמי יונדאי איוניק, המצבר הראשי יכול להיות מתחת למכסה המנוע או במקומות אחרים כמו מתחת למושב האחורי.

נחפש את נקודות החיבור המקובלות ונזהה את המקום שבו יש לחבר את הכבלים. במקרה של ספק, תמיד כדאי לעיין במדריך הרכב או לבדוק באינטרנט.

באיוניק ספציפי, ייתכן שתצטרכו להזיז מושב תינוק או גישה מיוחדת למקום החיבור.

אנחנו נזהרים ומקפידים על כל השלבים תוך כדי התאמה מדויקת להנחיות היצרן.

הליך הנעת הרכב

הנעת היונדאי איוניק עם כבלים מצריכה כמה שלבים פשוטים אך חשובים. קודם כל נדבר על חיבור הכבלים בצורה בטוחה, ואז נעבור לפעולת ההנעה עצמה.

חיבור הכבלים

  • וודאו שהרכב מכובה ומצב הילוכים ב-P.

  • נמצא את המצבר בכל אחד מהרכבים.

  • נחבר בזהירות את הכבל האדום (החיובי) לטרמינל החיובי על מצבר הרכב המונע, ואז לטרמינל החיובי במצבר הרכב המניע חזרה.

  • לאחר מכן נחבר את הכבל השחור (השלילי) לטרמינל השלילי על מצבר הרכב המונע, ואת הקצה השני לטרמינל מתכתי חשוף וללא צבע על הרכב המניע חזרה.

  • חשוב להקפיד שכבלי הכוח לא ייגעו אחד בשני.

הנעת הרכב

  • נעבור לרכב המונע ונתניע אותו.

  • נמתין כמה דקות כדי לאפשר זרימה ראשונית של זרם חשמלי למצבר הרכב המניע חזרה.

  • ניסע ברכב המניע חזרה למשך כ-10-15 דקות ללא להפסיק את המנוע, זאת כדי לאפשר למצבר להיטען במלואו מהנעה ראשונית.

  • לאחר שהמצבר נטען, נסת לקשור את הקשרים ולהסיר בזהירות את הכבלים בסדר הפוך. היינו, נתחיל מהכבל השלילי ולאחר מכן החיובי.

  • כך נוכל לחזור לנסיעה בטוחה, מבלי לדאוג מפריקת המצבר באופן בלתי צפוי.

טיפים לאחר הנעת הרכב

לאחר שהנענו את הרכב שלנו עם כבלים, חשוב לבדוק את מערכת הטעינה ולבצע נסיעת בדיקה קצרה. כך נוודא שהכל בסדר ושהמצבר שלנו באמת נטען כמו שצריך.

בדיקת מערכת הטעינה

יש כמה צעדים פשוטים שנוכל לבצע כדי לוודא שמערכת הטעינה עובדת.

נתחיל בלוודא שהמצבר נטען כהלכה. נוודא שהאורות ברכב אינם מאירים והאינדיקטורים בלוח המחוונים מכבים. אם משהו לא נראה בסדר, יש לפנות למוסך כדי לבדוק.

נוכל גם לבדוק את מתח המצבר עם מד מתח. אם המתח שלנו נמוך מ-12.4 וולט כשהמנוע מכובה, כנראה שיש בעיה במערכת הטעינה.

נסיעת מבחן

כדי לוודא שהמצבר שלנו נטען כראוי, נבצע נסיעה קצרה של כ-10 עד 15 דקות. ננסה לשמור על נסיעה חלקה ללא עצירות מיותרות.

חשוב לא לכבות את הרכב מיד לאחר ההתנעה עם הכבלים. לאחר נסיעה זו, נבדוק שוב שהרכב פועל כהלכה ושאין תאורה של אזהרות בלוח המחוונים.

נסיעה קצרה זו תעזור לוודא שהמצבר שלנו באמת קיבל את הטעינה הדרושה ולא נזדקק להתניע שוב עם כבלים. אם יש ספק, פנו לבדיקה מקצועית.